Popularitatea tweet-urilor poate fi prezisă - Social Media România News
Connect with us

Twitter

Popularitatea tweet-urilor poate fi prezisă

Trei cercetători au descoperit o formulă prin care spun că pot prezice cât de popular poate fi un tweet.

Laurențiu Barbu

Published

on

[dropcap]T[/dropcap]rei cercetători au descoperit o formulă prin care spun că pot prezice cât de popular poate fi un tweet. Această formulă nu se referă la conţinutul tweet-ului, ci se concentrează pe comportamentul oamenilor şi pe retweet-urile pe care aceştia le dau pe Twitter. „Nu pot să-ţi spun ce tip de tweet va ajunge mare, dar pot să îţi spun minutele în care unul va ajunge mare”, spune Tauhid Zaman, asistent profesor la MIT Sloan School of Management.

Demo online

Zaman, împreună cu Emily Fox de la Universitatea din Washington şi cu Eric Bradlow de la Wharton School a Universităţii din Pennsylvania au descoperit variabilele care fac un tweet popular, prin analizarea a 52 de tweet-uri care aparţin atât unor conturi populare, precum Kim Kardashian sau Barack Obama, cât şi unor conturi ale unor oameni obişnuiţi. Apoi, echipa a creat un model prin care poate spune câte retweet-uri poate avea un anume tweet, a cărei variantă demo este online şi care se numeşte Twouija – numele este un joc de cuvinte între Twitter şi tabla Ouija, care este folosită pentru a prezice viitorul. Pentru a vedea cum funcţionează, selectaţi din listă un cont Twitter şi uitaţi-vă la linia albastră – aceasta arată câte retweet-uri a avut un mesaj într-o anumită perioadă de timp. Daţi click în oricare din punctele de pe linia albastră şi va apărea deasupra o linie roşie, care arată numărul total de retweet-uri prezise pentru postul respectiv, pentru momentul respectiv. Veţi observa că, de fiecare dată, numărul de retweet-uri prezis este foarte precis.

Primele minute sunt cruciale

Dar cum se calculează aceste predicţii? Simplu, spune Zaman, pentru că numărul total de retweet-uri pe care îl va avea un post este foarte mult determinat de numărul de retweet-uri pe care îl va avea în primele 10 minute de viaţă a tweet-ului iniţial. „În primele 10 minute, vei primi aproximativ 10% din numărul total de rewteet-uri”, spune acesta. „Principiul se aplică tuturor, fie că vorbim de Barack Obama sau de un blogger necunoscut”. Cu alte cuvinte, nu contează că ai un milion de followers sau doar 1000 – acele prime minute sunt cruciale pentru durata de viaţă a tweet-ului tău. Zaman vrea să folosească această descoperire pentru a dezvolta un mod şi mai sofisticat de a prezice şi de a stabili popularitatea tweet-urilor sau utilizatorilor de Twitter, care va merge dincolo de numărul de followers. „Este un alt mod de a da un rank conţinutului din social media.” Zaman nu a stabilit un termen, dar e posibil ca site-ul #Twouija să fie curând valabil pentru toate conturile, astfel că oricine poate analiza orice cont de #Twitter pentru a vedea, în timp real, cât de popular ar putea deveni.

Un alt model de advertising?

Pentru utilizatorii de business, această descoperire poate fi extrem de folositoare. În mod tradiţional, marketerii compun un tweet, îi dau drumul şi aşteaptă ore pentru a vedea dacă acesta a reuşit să strângă o masă critică de oameni. Zaman spune că modalitatea asta e prostească: dăcă nu vezi imediat un succes al tweet-ului tău, cea mai bună mişcare este să încerci din nou, cu unul nou, nu să speri că primul va da lovitura. „Nu contează dacă ai mulţi sau puţini oameni care te urmăresc. Dacă nu atingi o masă critică în primele minute, şansele ca tweet-ul tău să aibă până la urmă succes sunt foarte mici”, spune acesta. #Zaman mai spune că modelul descoperit de el şi de echipa lui va fi foarte util pentru cei care utilizează Twitter-ul pentru publicitate. Tweet-urile care par că promit, conform algoritmului lui Zaman, pot fi folosite pentru publicitate, în condiţiile în care modelul cuantifică numărul de oameni care ar putea vedea conţinutul. „În loc să plăteşti celebrităţi, poţi plăti, cu mult mai puţin, oameni mai puţin populari, ştiind însă la ce număr de oameni vei ajunge.”

CEO & Founder at Internet Advertising srl