Connect with us

Google

Mina de aur a Google

Cel mai nou anunţ făcut de Google se referă la o nouă aplicaţie ce va fi integrată în Google+ şi care se va numi Google Mine, un nume care reflectă foarte bine interesul companiei în exploatarea datelor furnizate de utilizatorii săi.

Laurențiu Barbu

Published

on

[dropcap]C[/dropcap]el mai nou anunţ făcut de Google se referă la o nouă aplicaţie ce va fi integrată în Google+ şi care se va numi Google Mine, un nume care reflectă foarte bine interesul companiei în exploatarea datelor furnizate de utilizatorii săi. Se pare că Google Mine este încă o metodă deşteaptă prin care Google va stoarce informaţii „suculente” despre userii săi, fiind un serviciu care te ajută să strângi, să urmăreşti şi să impărtăşeşti informaţii despre lucrurile pe care le deţii sau pe care ai dori să le deţii. Acest nou serviciu vine şi cu câteva avantaje pentru utilizatori, dar acestea pălesc, până la urmă în comparaţie cu avantajele pe care le au Google şi advertiserii.

google_mineInformaţia despre Google Mine a apărut pe blogul Google Operating System, care este însă un blog neoficial despre Google şi produsele sale. „Google Mine te lasă să share-uieşti bunurile tale cu prietenii şi să fii mereu informat despre ceea ce share-uiesc prietenii tăi”, se arată într-un screenshot apărut pe blog, care pare a fi o informaţie oficială. „Îţi dă posibilitatea să alegi cu ce Cerc Google+ vei share-ui un produs şi te lasă de asemenea să categoriseşti produsele, să încarci poze cu ele şi să share-uieşti update-uri prin Google+ Stream, acolo unde prietenii tăi le pot vedea şi pot face comentarii”. În legătură cu această informaţie, Google nu a confirmat-o, dar nici nu a infirmat-o, ci doar a dat următorul răspuns, printr-un comunicat de presă: „Noi experimentăm noi funcţii în permanenţă, pentru că vrem să ajutăm oamenii să aibă o experienţă online mai bună, dar nu avem nimic concret de împărtăşit în acest moment”.

Ce e al tău e şi al nostru

Toate opiniile legate de acest nou serviciu susţin că Google Mine nu este decât dovada apetitului nemăsurat al Google pentru informaţii despre utilizatorii săi. De altfel, Google a fost mereu târâtă prin procese în care era judecată pentru încălcarea regulilor de confidenţialitate a informaţiilor, creându-se imaginea că Google este acest monstru care are o sete nestăvilită de cunoaştere a userilor săi, în cel mai mic detaliu, si nu are nici cea mai mică problemă în a-şi monetiza acest capital, chiar dacă acest lucru contravine intereselor utilizatorilor sau chiar legii. Dar ce va fi, mai exact, acest Google Mine?

Cum am mai spus, se pare că Google Mine va permite utilizatorilor să sorteze, ca într-un catalog, ceea ce deţin, apoi să share-uiască această listă cu prietenii din cercurile lor de prieteni de pe Google+. Utilizatorii mai pot să posteze fotografii ale acestor bunuri pe care le deţin, într-un album Mine, să urmărească discuţii, să ceară pritenilor lor bunuri de împrumut, să găsească oameni cărora să le împrumute bunurile lor, să îşi urmărească obiectele în fiecare moment şi să caute lucrurile pe care prietenii lor le share-uiesc. Utilizatorii pot schimba statusul obiectelor din listă, folosind cuvinte ca „împrumutat”, „donat”, „primit înapoi” sau „pierdut”. Google Mine permite utilizatorilor să posteze clipuri video cu bunurile lor, să scrie păreri despre articole, să adauge obiecte într-un „wishlist” – lista de obiecte pe care şi le-ar dori -, dar şi să ceară diverse lucruri altor oameni creând un post pe Google+, care să fie vizibil doar pentru cele două părţi implicate în tranzacţie. Chiar dacă sunt şi mulţi oameni care se arată încântaţi de acest serviciu, majoritatea cred că probabil acesta va funcţiona doar între prieteni sau cunoştinţe care locuiesc destul de aproape unii de alţii, pentru ca vorbim, în special, de un serviciu de împrumutat lucruri, decât de vândut, fiind un fel de eBay a cărei activitate principală este trocul.

O transfuzie de sânge pentru Google+?

Oricare ar fi părerile, se poate ca Google Mine să fie încă o încercare a Google, dintr-o listă lungă, de a injecta un strop de viaţă în platforma sa Google+, care nu are nici jumătate din numărul de utilizatori activi ai Facebook, potrivit datelor furnizate de eMarketer. Este clar că Google încearcă să găsească acel je ne sais quoi prin care să se diferenţieze de celelalte servicii similare şi să înceapă să crească, iar Google Mine ar putea fi motorul de care Google+ are nevoie, dacă oamenii vor înţelege acest produs.

Modelul de business folosit de Google, precum şi cel al Facebook sau al altor companii din Internet, este să strângă cât mai multe date despre utilizatori, pentru ca advertiserii să îi poată targeta cât mai bine şi este posibil ca Google Mine să ajute să crească munţii de informaţii utile pe care Google le are deja despre utilizatorii săi. Dacă de data asta Google va ţine cont sau nu de politicile de confidenţialitate, nu putem şti, însă un lucru este cert: Google Mine ar putea fi o mină de aur pentru Google, dar  nu atât de valoroasă şi pentru utilizatori.

CEO & Founder at Internet Advertising srl

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.