Connect with us

Social Media

Metode de stabilire a prețurilor folosite de agențiile de social media și PPC (află care sunt cele mai avantajoase pentru tine)

Laurențiu Barbu

Published

on

Uneori poate părea că fiecare agenție care oferă servicii de promovare în social media și Pay Per Click are propria sa metodă de stabilire a prețurilor.

Această situație poate fi derutantă, dacă ai intrat în acest domeniu recent, dar varietatea metodelor de stabilire a prețurilor folosite de agențiile de social media și PPC sunt de fapt benefice pentru afaceri.

Fiecare companie are propriile nevoi și resurse diferite pe care le poate aloca promovării prin social media și PPC, iar o anumită metodă de stabilire a prețurilor potrivită pentru un client poate fi foarte diferită de cea pentru un alt client.

Înțelegând cum stabilesc prețurile agențiile de promovare online, te va ajuta să iei cea mai bună decizie când vei apela la o astfel de soluție.

O alegere informată poate face diferența între o campanie care are succes imediat și una care abia reușește să obțină rezultate vizibile.

Vom detalia mai jos cele mai întâlnite metode de stabilire a prețurilor folosite de agențiile de social media și Pay Per Click, încercând să răspundem la întrebarea pe care o au toți cei care vor să apeleze la o astfel de soluție: “Ce rezultate voi obține pentru banii mei?”

În primul rând definește-ți obiectivele și valorile campaniei de promovare

Pentru a afla care metodă de stabilire a prețurilor este cea mai potrivită pentru tine, trebuie să ai răspunsuri la aceste întrebări:

  • Ai nevoie de clienți potențiali calificați, sau vrei să vinzi un anumit produs?
  • Încerci să îți crești vizibilitatea online a brandului, sau să te adresezi unei audiențe extrem de specifice?

În principiu, ce element este cel mai valoros pentru afacerea ta?

Obiectivele celor mai multe companii care apelează la soluții social media și PPC se încadrează undeva în interiorul pâlniei de vânzări.

Prin fixarea priorităților campaniei tale, poți identifica mai ușor agenția potrivită și metoda de stabilire a prețurilor care te va avantaja.

Parteneriatul cu o agenție vs. o soluție internă

Înainte de a identifica cea mai potrivită metodă de stabilire a prețurilor pentru serviciile social media și PPC, ar trebui să te întrebi de fapt dacă chiar ai nevoie să lucrezi cu o agenție.

Unele companii preferă o soluție internă, cu ajutorul unui social media manager și manager PPC, ceea ce poate avea câteva avantaje unice.

De exemplu, un angajat cunoaște deja caracterul specific al afacerii tale și de asemenea nu trebuie să se ocupe și de alți clienți din alte domenii: acesta se va concentra mereu pe campania ta.

Având în vedere aceste beneficii, de ce ar angaja cineva o agenție?

De fapt, cei mai mulți social media manageri și manageri PPC interni nu vor lucra doar la această campanie, în mod exclusiv, civor fi responsabili pentru mai multe inițiative online, ca PPC, SEO, email marketing și altele.

Din nefericire, acești angajați nu prea au timp să creeze campanii social media și PPC eficiente.

Cunoștințele specializate, sesiunile de testare și analiză necesare pentru ca aceste campanii să aibă succes reprezintă de obicei o cantitate de muncă prea mare pentru o singură persoană.

5 metode de stabilire a prețurilor folosite de agențiile de social media și Pay Per Click

Dacă alegi să angajezi o agenție, chiar dacă vei cheltui aceeași sumă de bani pe care ai fi cheltuit-o cu un angajat propriu într-un an de zile, vei lucra cu o echipă întreagă de specialiști, care îți pot oferi o varietate de servicii; aceste servicii ar costa mult mai mult dacă ai alege să înființezi o divizie internă care să le execute. În plus, nu ești limitat la o anumită zonă – multe agenții de top lucrează cu clienți la nivel național sau internațional.

Dacă consideri că parteneriatul cu o agenție este o alegere mai bună pentru tine, citește în continuare pentru a afla care modalitate de tarifare se va potrivi cel mai bine cu strategiile tale.

Am identificat cinci metode generale de stabilire a prețurilor folosite de agențiile de social media și Pay Per Click:

  • Plata la ora de lucru sau man-day
  • Procent din bugetul alocat pentru promovare

Onorariu pentru servicii de marketing + Procent din bugetul alocat pentru promovare

  • Rată fixă
  • Plata în funcție de performanță
  • Plata în funcție de momentele cheie

Vom analiza conceptul de bază din spatele fiecărei metode, de ce funcționează și la ce ar trebui să ai grijă când intri într-un parteneriat cu o agenție de social media și PPC.

1. Plata la ora de lucru sau man-day

Vom începe cu cea mai simplă metodă — plata pentru serviciile agenției în funcție de orele sau zilele lucrate, tarifat lunar sau trimestrial, ca pentru orice alt serviciu sau utilitate.

De ce funcționează

Plata pentru un număr fix de ore are avantajul de a fi ușor de alocat din buget și ușor de urmărit.

Această metodă mai este eficientă și pentru că poate garanta că managerii social media și PPC care lucrează la campania ta îi vor acorda atenție în mod constant și îți vor livra ultimele noutăți periodic. Iar dacă strategia lor nu are succes, poți să apelezi la altă soluție rapid, fără să pierzi bani.

La ce ar trebui să ai grijă

Agențiile de social media și PPC care stabilesc această metodă de plată nu sunt mereu încurajate să fie pro active în numele tău. Cu alte cuvinte, s-ar putea să nu beneficieze de pe urma succesului campaniei tale și să nu urmărească alte oportunități dinamice — doar lucrează până când bugetul tău se termină și poate lăsa unele obiective neatinse.

În mod similar, dacă obiectivele tale cuprind PPC, grafică specială, generare de conținut, optimizarea ratei de conversie (CRO), sau alte servicii conexe, orele facturate de către agenție se pot aduna foarte repede. Campaniile sau inițiativele noi pot fi amânate, dacă investiția ta e limitată la un anumit număr de ore.

2. Procent din bugetul alocat pentru promovare

Plata către agenția de social media și PPC în acest caz este dependentă de bugetul tău alocat pentru promovare. Această metodă este mai des întâlnită decât plata cu ora sau cu ziua.

Conceptul însă este similar — pe măsură ce bugetul crește, agenția va munci mai mult. Procentele se încadrează de obicei între 10-20% din bugetul alocat pentru promovare, în funcție de dimensiunea și obiectivele campaniei.

Unele agenții folosesc un sistem standardizat pentru a calcula procentele. În acest exemplu, procentul plătit către agenție este ajustat în funcție de bugetul total.

De ce funcționează

Plata calculată ca procent din bugetul total alocat pentru promovare este foarte transparentă. Tot ce trebuie să faci este să urmărești oscilația bugetului pentru a observa cum influențează dezvoltarea contului tău cheltuielile.

Asumarea acestei metode de stabilire a prețurilor creează de asemenea o relație mai solidă cu agenția, pentru că nu renegociezi în fiecare lună plățile, pe baza performanței campaniilor.

La ce ar trebui să ai grijă

Plata calculată ca procent din bugetul total alocat pentru promovare poate încuraja agențiile să se concentreze pe creșterea bugetului tău lunar pentru campaniile social media și PPC și nu pe randamentul investiției sau pe raportul dintre veniturile generate de campaniile derulate și valoarea investită în bugetele de promovare. Această discrepanță la nivelul obiectivelor poate cauza probleme și o interacțiune deficitară între client și agenție.

În plus, această metodă impune de multe ori un nivel minim al bugetului, pentru a atinge limitele procentelor desemnate de către agenții.

De asemenea, ai grijă la agențiile care vor să se ocupe în totalitate de contul tău și să limiteze informațiile pe care le poți afla despre campanii.

Deși această practică poate simplifica eforturile tale, deoarece plătești o singură factură, agențiile suspecte pot profita de această situație, pentru a stabili un preț exagerat, fără ca tu să știi.

2a. Onorariu pentru servicii de marketing + Procent din bugetul alocat pentru promovare

Față de metoda precedentă, acesta implică și un onorariu pentru serviciile de marketing oferite, care nu se încadrează în procentul raportat la bugetul alocat pentru promovare.

De ce funcționează

Atunci când agenția se poate baza pe o plată lunară, indiferent de cât de mult scade bugetul alocat pentru promovare, poate folosi acest spațiu de manevră pentru a se concentra așa cum trebuie pe randamentul investiției tale.

Acest lucru va duce la alinierea obiectivelor agenției cu obiectivele tale, ceea ce va reprezenta un fundament solid pentru un parteneriat de succes.

Onorariul pentru serviciile de marketing oferite poate fi de asemenea folosit și pentru a te asigura că agenția va avea mereu un buget dedicat pentru testarea de tip A/B, urmărirea conversiilor pe diferite platforme și pentru includerea altor instrumente sau resurse în vederea optimizării campaniei tale.

La ce ar trebui să ai grijă

Din moment ce plătești mai mult pentru serviciile oferite de agenție, este esențial să îți comunici așteptările foarte clar.

Nu te grăbi când îți setezi obiectivele și randamentul investiției țintit sau raportul dintre veniturile generate de campaniile derulate și valoarea investită în bugetele de promovare, altfel s-ar putea să îți irosești bugetul.

În mod similar, afacerile mai mici ar putea beneficia mai mult folosind platformele automatizate, gratuite sau cu prețuri minime, astfel încât bugetul total să poată fi redirecționat către promovare.

ATENŢIE: pentru reclamele pe Facebook, multe agenții lipsite de principii morale nu le oferă clienților acces la contul lor pentru a verifica rezultatele sau audiențele.

Asigură-te că nu lucrezi cu o astfel de agenție.

3. Rată fixă

Această metodă presupune plata unei sume fixe, indiferent de numărul de ore lucrate sau de performanță.

Spre deosebire de plata cu ora pentru anumite proiecte, această modalitate de stabilire a prețului se folosește de obicei pentru o gamă mai largă de servicii și pentru o întreagă echipă de specialiști.

De ce funcționează

Agențiile care funcționează pe baza acestei metode se concentrează de obicei pe furnizarea unor servicii de valoare și pe o relație de lungă durată cu clienții.

Deoarece obiectivele clientului și cele ale agenției sunt sincronizate, aceasta este motivată să îmbunătățească nivelul calității indicatorilor monitorizați și să crească eficiența campaniilor cu ajutorul instrumentelor specializate și a automatizării.

De asemenea, atunci când obiectivele sunt clar definite în contract, metoda bazată pe plata unei rate fixe este extrem de direct și necomplicat.

La ce ar trebui să ai grijă

Parteneriatul cu o agenție pe care o plătești cu o rată fixă implică de obicei un aranjament care ține cont și de durată și de resurse.

Multe agenții care folosesc această metodă solicită o taxă de implementare și un contract pe termen lung, care vor permite campaniilor să evolueze și să fie perfecționate de-a lungul timpului.

Dacă alegi un contract pe o durată mai mare și un nivel garantat al cheltuielilor pentru promovare, s-ar putea să îți epuizezi bugetul foarte repede.

De asemenea, afacerile cu caracter sezonier s-ar putea să aibă nevoie de un buget și un sistem de management mai flexibile.

4. Plata în funcție de performanță

Această metodă de stabilire a prețurilor folosită de unele agenții de social media și Pay Per Click este destul de consistentă: agenția este plătită în funcție de clienții potențiali, deci doar în funcție de rezultate. Indicatorul principal pe care îl urmărește agenția este de obicei numărul de clienți potențiali pe lună.

De ce funcționează

Plata în funcție de performanță stimulează agenția să producă rezultate, ceea ce duce la simplificarea tranzacției.

Stabilirea costului per client potențial în faza incipientă a parteneriatului cu agenția elimină de asemenea nevoia de a renegocia înțelegerea, dacă afacerea ta crește, în timp ce, folosind alte metode, s-ar putea să ai nevoie de investiții suplimentare.

La ce ar trebui să ai grijă

Folosirea acestei metode poate duce la urmărirea cantității, în detrimentul calității: dacă nu ai filtre și criterii corecte cu care să-ți definești obiectivele, atenția îți va slăbi și resursele tale vor fi pierdute, urmărind clienți potențiali necalificați.

Unele agenții se bazează pe tactici care scad costul pe acțiune pentru a crește numărul total de clienți potențiali care au o șansă mai mică de a deveni clienți potențiali calificați. Concentrarea pe a crește numărul total de clienți potențiali poate de fapt să ducă la un randament al investiției mai mic. (Dacă se întâmplă așa ceva, ai putea la fel de bine să dai foc banilor tăi.)

Nu este chiar o strategie înțeleaptă.

5. Plata în funcție de momentele cheie

Această metodă reprezintă o altă formă a stabilirii prețurilor în funcție de performanță, dar având o gamă mai largă de indicatori din care poți alege.

Momentele cheie stabilite individual pentru fiecare client pot include generarea de clienți potențiali calificați, un cost pe acțiune mai mic, creșterea ratelor de clicuri și altele. Obiectivele și perioadele de timp stabilite de client împreună cu agenția vor determina succesul campaniilor.

De ce funcționează

Când un client colaborează împreună cu agenția pentru a stabili momentele cheie, obiectivele lor vor fi strâns aliniate.

Atingerea acestor jaloane importante va ajuta la concentrarea pe creștere reală și pe optimizarea contului.

Spre deosebire de metoda de tip “Procent din bugetul alocat pentru promovare”, scăderea costului per click în aceste campanii nu va afecta negativ marja de profit a agenției.

La ce ar trebui să ai grijă

Parteneriatul cu o agenție de social media și PPC folosind această metodă de stabilire a prețurilor va necesita mult timp investit la începutul relației.

Detaliile tehnice cum ar fi definirea conversiilor și calitatea clienților potențiali trebuie negociate la începutul parteneriatului.

În plus, va trebui să stabilești care indicatori vor fi monitorizați pentru a determina succesul campaniei și cum va fi agenția recompensată atunci când va atinge sau va depăși momentele cheie stabilite.

Atunci când vei alege anumiți indicatori care vor fi monitorizați, asigură-te că aceștia sunt indicatorii care vor stimula rezultate.

Indicatori ca randamentul investiției, raportul dintre veniturile generate de campaniile derulate și valoarea investită în bugetele de promovare, costul pe conversie, volumul conversiilor sau costul per click vor avea un impact incontestabil în campania ta de promovare. De asemenea, “Indicatorii de vanitate” cum ar fi afișările sau timpul petrecut pe site ar trebui evitați, deoarece nu au un impact direct asupra conversiilor.

În cele din urmă, agențiile care stabilesc prețul în funcție de momentele cheie ar trebui să fie pro active și transparente în legătură cu informațiile despre campanii și măsurile luate pentru a îmbunătăți rezultatele.

Dacă agenția cu care lucrezi nu vrea să îți ofere și să explice datele din campanie, ar fi mai bine să alegi o altă agenție, care vrea să facă acest lucru.

Patru întrebări care te vor ajuta să nu fii înșelat de o agenție de social media și PPC

Acum ai mult mai multe informații despre cum pot stabili agențiile social media și PPC prețul pentru serviciile lor. Dar mai sunt încă întrebări la care ai nevoie de răspuns înainte de a semna un contract cu o agenție.

Aceste patru întrebări de mai jos te vor ajuta să identifici posibilele nereguli în timpul procesului de negociere, astfel încât să nu fii înșelat de către o agenție suspectă.

  • De cât timp oferă agenția respectivă servicii social media și PPC?

În acest moment, nu există o instituție oficială pentru reglementare în domeniul publicității online.

Există într-adevăr parteneriate sau certificări din partea Google și Facebook, dar acestea nu îți pot spune cât de eficientă va fi campania ta.

Ar fi bine să întrebi agențiile social media și PPC în legătură cu durata medie a contractelor pe care le au cu clienții și ce măsuri iau pentru a continua relația cu aceștia. Dacă agenția respectivă există pe piață de ceva vreme, ar trebui să îți poată oferi răspunsuri care să te liniștească. Este recomandat să iei de asemenea legătura cu clienții actuali ai agenției, care îți pot oferi răspunsuri legate de experiența lor cu aceasta sau să urmărești paginile Facebook, Instagram sau LinkedIn la care au lucrat.

  • Cine va gestiona contul tău?

Dacă vei investi sume mari pentru promovare online, probabil nu vei dori să lucrezi cu un manager de cont care încă învață despre această industrie.

Întreabă cine va fi managerul tău de cont înainte de a semna contractul, astfel încât să poți verifica pe LinkedIn de cât timp lucrează în domeniu.

  • Câte alte conturi mai gestionează managerul cu care vei lucra?

Agențiile care se concentrează mai mult pe atragerea clienților noi și mai puțin pe rezultate, de obicei își împovărează managerii de cont cu prea mulți clienți. Dacă afacerea ta este una din cele 50 de companii semi-anonime de pe lista unui manager de cont, șansele tale de succes se micșorează de fiecare dată când apare o criză pentru altcineva de pe acea listă.

Află câți clienți au simultan managerii de cont: cu cât au mai puțini, cu atât vor putea să gestioneze mai eficient conturile și nu doar să rezolve crizele, atunci când acestea apar.

O proporție de aproximativ 10 clienți per manager este cea mai potrivită astfel încât acesta să poată oferi servicii de calitate pentru contul tău și să creeze noi oportunități de succes.

  • Agenția mai oferă și alte servicii de marketing?

La prima vedere, poate să pară o alegere bună dacă găsești o agenție care se poate ocupa și de PPC și de optimizarea pentru motoarele de căutare și de gestionarea conturilor social media.

Dar ai grijă la acest tip de contract, care îți promite să ofere toate serviciile.

Agențiile care încearcă să furnizeze toate serviciile de marketing digital existente s-ar putea să nu facă o treabă atât de bună.

Desigur, dacă ai resursele necesare pentru a angaja o firmă care oferă toate serviciile de brand management pentru a îți gestiona prezența online, foarte bine.

Dar dacă nu, cel mai bine este să alegi să lucrezi cu specialiști, mai ales când vorbim de serviciile Pay Per Click. O agenție eficientă ar trebui să poată livra rezultate măsurabile în perioada stabilită.

Concluzie

Fiecare dintre metodele de stabilire a prețurilor folosite de agențiile de social media și Pay Per Click pe care le-am analizat mai sus scoate în evidență diferiți indicatori ai succesului — de la creșterea traficului pentru clienții potențiali, până la o durată mai mare a relației cu clienții.

Indiferent ce metodă folosește agenția pe care o alegi, succesul campaniei tale se va baza mereu pe obiectivele și valorile pe care le stabilești la început.

Comunicarea pro activă și înțelegerea dintre client și agenție sunt întotdeauna cruciale.

Investiția în serviciile de social media și Pay Per Click poate avea un impact esențial asupra afacerii tale.

Conform Google, promotorul obișnuit care folosește Google Ads câștigă doi dolari la fiecare dolar cheltuit.

Așa că alege inteligent, dar alege repede!

Tu ai lucrat cu o agenție de social media și PPC care folosește unul din metodele de stabilire a prețurilor pe care le-am analizat? Împărtășește-ne experiența ta, lăsând un comentariu mai jos!

CEO & Founder at Internet Advertising srl

Continue Reading