Guy Kawasaki: 10 sfaturi pentru a avea o comunitate mare în social media - Social Media România News
Connect with us

Social Media

Guy Kawasaki: 10 sfaturi pentru a avea o comunitate mare în social media

Cel mai bun moment pentru a începe să îți promovezi produsele/serviciile în social media? Ieri. Autorul Guy Kawasaki dezvăluie care este cheia succesului în social media.

Laurențiu Barbu

Published

on

[dropcap]C[/dropcap]el mai bun moment pentru a începe să îți promovezi produsele/serviciile în social media? Ieri. Autorul Guy Kawasaki dezvăluie care este cheia succesului în social media.

”Nu te încrede niciodată într-un expert în social media care are mai puțini followers decât tine”, a spus Kawasaki la un webinar HubSpot, citat de inc.com. Dacă luăm în considerare acest sfat, atunci ar trebui să ne încredem în el, în condițile în care el are peste 7 milioane de followers în total, luând în calcul toate platformele pe care le folosește. Kawasaki este fostul evanghelist șef al Apple, în prezent consultant pentru Motorola și cel care a refuzat postul de CEO al Yahoo, decizie pe care și acum o regretă. Cea mai recentă carte a sa este ”APE: Author, Publisher, Entrepreneur – How to Publish a Book” (APA: Autor, Publisher, Antreprenor – Cum să publici o carte – trad. rom.)

Iată cele 10 sfaturi ale sale:

1. Începe ieri.

Dacă plănuiești să începi un business, dezvoltă un produs, atrage niște fonduri, lansează-ți produsul pe piață și începe să îl promovezi – dar nu face lucrurile astea secvențial, avertizează Kawasaki. ”Astăzi, viața este paralelă. Trebuie să îți creezi, marketezi și să îți construiești reputația în același timp.” Astfel, spune el, ”ar trebui să începi să îți construiești profilul/pagina pe o platformă de social media din momentul în care ai decis că vei vinde ceva, fie că asta se va întâmpla peste 2 zile sau peste 200 de zile.”

2 Segmentează serviciile.

Nu toate platformele sociale sunt la fel și nu toate îți folosesc pentru același scop. Kawasaki a definit valoarea cheie a principalelor 5 platforme, astfel:

Facebook = Oameni. Este folosită mai mult pentru comunicarea cu cei pe care ori îi cunoști, ori ai prieteni în comun cu ei.

Twitter = Percepții. Te poate ajuta să îți creezi reputația și vizibilitatea.

Google+ = Pasiuni. Este pentru împărtășirea pasiunilor tale cu alții care au aceleași pasiuni.

Pinterest = Pinning. Este despre imagini frumoase și găsirea de lucruri extraordinare.

LinkedIn = Pimping. El folosește pimp într-un mod pozitiv, referindu-se la oamenii puternici, importanți. ”LinkedIn te poate ajuta să te poziționezi ca o persoană serioasă, importantă și influentă”.

3. Creează-ți un profil excelent.

Oamenii vor decide în două secunde, sau chiar mai puțin, dacă să te urmărească, bazându-se pe profilul tău, așa că fă ca acele două secunde să conteze. Acordă o atenție specială avatarului tău, al cărui scop este să te facă să pari o persoană plăcută și de încredere. Este o greșeală să încerci să integrezi informații despre cine ești tu în avatarul tău, printr-o poză în care ții în mână o crosă de golf, de exemplu, sau o poză în care ești cu soția/soțul. ”Poza ar trebui să fie 90% cu fața ta.”

4. Folosește și alte surse.

Să spunem că vrei să folosești social media pentru a atrage oamenii la restaurantul tău. Nu pune numai oferte speciale și feluri de mâncare pe care le servești. În schimb, când găsești online o rețetă fantastică, postează link-ul către ea.

5. Începe să înșeli.

Uită-te la ce e trendy în social media și urcă-te și tu în trenul ăla, prin distribuirea conținutului respectiv. ”Sunt șanse ca acel conținut să funcționeze și pentru tine”, spune Kawasaki. Iar în materie de etichetă, spune el, nu posta direct la tine, ci dă share de la cel la care ai văzut conținutul respectiv.

6. Restricționează-te.

Majoritatea comunicărilor tale în social media nu ar trebui să fie despre tine sau produsul tău. Proporția potrivită ar trebui să varieze. ”Ar putea fi 5% despre tine, 95% despre alții. Dar niciodată nu ar trebui să fie 50% despre tine”, a spus el.

7. Adaugă strălucire.

Fiecare postare ar trebui acompaniată de o imagine de 400-500 de pixeli lățime. Folosiți Wikimedia pentru a căuta poze gratuite sau, dacă vă permiteți, cumpărați poze de calitate foarte bună.

8. Răspunde.

Multe branduri eșuează la acest capitol deseori, iar a nu răspunde este o greșeală imensă. Dacă ceva ce ai postat stârnește o conversație, asigură-te că iei și tu parte la ea.

9. Fii pozitiv sau taci.

”Nu există niciun avantaj al postării unor comentarii negative sau răutăcioase”, spune acesta. ”Știu că sunt mulți care fac asta. Au 45 de ani și încă locuiesc cu părinții.” Cifrele îi susțin teoria: cercetătorii de la Georgia Tech au identificat că a fi pozitiv este una dintre tacticile prin care poți atrage followers pe Twitter.

10. Repetă conținutul.

Această recomandare contravine ”doctrinei social media”, dar, încă o dată, cifrele nu mint. Tweet-urile lui sunt postate de 4 ori, la intervale de 8 ore și de fiecare dată primește like-uri, share-uri și comentarii. Dacă s-ar limia la o singură postare, atunci ar pierde trei sferturi din engagement.

”Nu lua nimic ca pe un crez în social media”, a adăugat el. De exemplu, dacă ai auzit că trebuie să postezi o singură dată pe zi, încearcă să postezi de două ori, apoi de trei și tot așa. ”Vezi ce se întâmplă. Ai putea să pierzi din audiență dacă postezi prea des – dar, la fel de bine, ai putea câștiga alți oameni și ai putea vinde mai mult.”

CEO & Founder at Internet Advertising srl