Connect with us

Facebook

Facebook anunță noi măsuri pentru protecția datelor personale, după scandalul Cambridge Analytica

Mark Zuckerberg a anunţat săptămâna aceasta mai multe măsuri pe care Facebook le va face după scandalul Cambridge Analytica referitor la aplicaţiile care vor acces la datele utilizatorilor reţelei de socializare, pentru a preveni eventuale abuzuri.

Laurențiu Barbu

Published

on

Mark Zuckerberg a anunţat săptămâna aceasta mai multe măsuri pe care Facebook le va face după scandalul Cambridge Analytica referitor la aplicaţiile care vor acces la datele utilizatorilor reţelei de socializare, pentru a preveni eventuale abuzuri.

Măsurile anunțate:

Toate aplicaţiile care strâng date for fi verificate în detaliu

“În primul rând, vom investiga toate aplicațiile care au avut acces la cantități mari de informații și vom efectua un audit complet al oricărei aplicații cu activitate suspectă. Vom interzice orice dezvoltator din platforma noastră care nu este de acord cu un audit amănunțit. Și dacă descoperim că dezvoltatorii au abuzat de informațiile identificabile personal, le vom interzice și le vom spune tuturor celor afectați de aceste aplicații. ”

Restrângerea aceesului la date personale pentru dezvoltatori

“În al doilea rând, vom restrânge accesul la date pentru dezvoltatori, pentru a preveni și alte tipuri de abuzuri. De exemplu, vom elimina accesul dezvoltatorilor la datele dvs. dacă nu ați folosit aplicația lor în 3 luni. Vom reduce datele pe care le oferiți unei aplicații când vă conectați – numai numele dvs., fotografia de profil și adresa dvs. de e-mail. Vom cere dezvoltatorilor să obțină nu numai aprobarea, ci și să semneze un contract pentru a cere oricui să acceseze postările sau alte date private. Și vom avea mai multe modificări pentru a le împărtăși în următoarele câteva zile“, spune Zuckerberg.

Fluxul de știri modificat – instrument pentru aplicaţii

“În al treilea rând, dorim să vă asigurați că înțelegeți la ce aplicații ați permis accesul la datele dvs. În luna următoare, fiecare utilizator va avea la dispoziție un instrument în partea de sus a fluxului de știri cu aplicațiile pe care le-a utilizat și o modalitate ușoară de a revoca permisiunile acestor aplicații pentru datele dvs. Avem deja posibilitatea pentru a face acest lucru în setările dvs. de confidențialitate și acum vom pune acest instrument în partea de sus a fluxului dvs. de știri pentru a vă asigura că toată lumea îl vede”, a declarat Zuckerberg.

Anunțarea utilizatorilor afectați de folosirea incorectă a datelor

Îi vom anunţa pe utlizatorii afectaţi de aplicaţiile care s-au folosit într-un mod incorect de datele lor. Aceast lucru include construirea unei modalităţi prin care oamenii să afle dacă datele lor au fost accesate prin aplicaţia “thisisyourdigitallife”. Drept urmare, dacă vom înlătura din platformă vreo aplicaţie pentru utilizarea incorectă de date, toţi utilizatorii care au folosit acea aplicaţie vreodată, vor fi anunţaţi.

Închiderea accesului aplicațiilo rcare nu mai sunt folosite

Închidem accesul aplicaţiilor care nu mai sunt folosite.Dacă cineva nu a mai folosit o aplicaţie în ultimele trei luni, vom bloca accesul acelei aplicaţii la datele utilizatorilor respectivi.

Încurajarea utilizatorilor să-şi gestioneze singuri aplicaţiile pe care le folosesc

În prezent, le arătăm utilizatorilor la ce aplicaţii sunt conectaţi şi cum să controleze informaţiile pe care le-au dat acelor aplicaţii să le folosească. Însă, acum, vom face ca aceste opţiuni ale utilizatorilor să fie mai vizibile şi mai uşor de gestionat.

Recompensarea celor care identifică noi vulnerabilităţi

În următoarele săptămâni, Facebook va extinde programul de recompensare pentru găsirea bug-urilor, astfel încât oamenii să ne poată anunţa imediat dacă găsesc informaţii pe care dezvoltatorii de aplicaţii nu le folosesc corect.

Măsurile vin după scandalul în centrul căruia se află Cambridge Analytica, firma ce a utilizat date sustrase în 2014 din conturile Facebook pentru a stabili profilurile alegătorilor americani şi a le trimite reclame politice personalizate.

Christopher Wylie, care a colaborat cu un profesor de la Universitatea Cambridge pentru obţinerea datelor, a declarat pentru publicaţia Observer: “Am exploatat platforma de socializare online Facebook pentru a obţine milioane de profiluri ale alegătorilor. (…) Aceasta a fost baza pe care a fost construită compania”.

Sursa: http://cronicaeuropeana.ro

Comentarii la acest articol:

CEO & Founder at Internet Advertising srl

Continue Reading

Trending