Cum să foloseşti Facebook Live pentru a-ţi dezvolta afacerea - Social Media România News
Connect with us

Facebook

Cum să foloseşti Facebook Live pentru a-ţi dezvolta afacerea

Nu există nicio îndoială că Facebook reprezintă acum una dintre cele mai eficiente metode prin care îţi poţi promova afacerea.

Laurențiu Barbu

Published

on

Social media şi Facebook în mod specific reprezintă instrumentul perfect care te poate ajuta să-ţi dezvolţi afacerea. Sunt multe modalităţi diferite prin care poţi folosi această platformă pentru a atrage mai mulţi clienţi şi pentru a  converti mai mulţi vizitatori. Una dintre cele mai noi modalităţi este Facebook Live.

Facebook Live reprezintă o modalitate de a înregistra un clip video pe care audienţa ta îl poate vedea în timp real. Clipul video poate fi de asemenea adăugat ulterior în profilul tău, astfel încât să poată fi vizionat mai târziu de către cine nu a avut posibilitatea.

Dacă te întrebi cum poate Facebook Live să amplifice randamentul strategiei tale de marketing, este mai simplu decât ţi-ai putea imagina: vom vedea mai jos cum folosesc proprietarii de afaceri din întreaga lume această unealtă pentru a genera mai multe vânzări în fiecare zi şi pentru a-şi dezvolta activitatea.

Susţinerea unui webinar

Dacă vrei să îţi prezinţi afacerea unei audienţe complet noi şi să obţii un nivel superior de tracţiune, un webinar gratuit poate ajuta enorm.

Va dura până când vei alege subiectul potrivit din domeniul tău, până când vei scrie textul şi vei face reclamă evenimentului, dar în acest timp vei atrage  noi fani.

Cel mai important lucru pe care trebuie să îl ţii minte este că trebuie să furnizezi informaţii noi şi valoroase audienţei tale. Nu înseamnă că trebuie să îţi dezvălui toate secretele pe gratis, dar informaţiile valoroase sunt importante. Dacă vei prezenta aceleaşi subiecte vechi pe care toată lumea le cunoaşte, e posibil ca participanţii să renunţe la webinar şi probabil că nu se vor înregistra nici pentru următorul.

Trebuie să te gândeşti de asemenea şi la ce poţi face pentru a transforma webinar-ul într-o experienţă interesantă; nu este de ajuns doar să repeţi informaţiile, ci ar trebui şi să găseşti o cale de a-ţi exprima personalitatea, ceea ce va  scoate în evidenţă webinar-ul tău, faţă de altele.

Organizarea unei sesiuni de întrebări și răspunsuri

O sesiune de întrebări și răspunsuri este o altă modalitate de a atrage participanţi la evenimentul tău Facebook Live. Sunt multe motive pentru care oamenii participă la sesiunile de întrebări și răspunsuri, dar cel mai întâlnit este curiozitatea.

Oamenii vor să afle ce fel de persoană eşti, vor să îţi descopere produsul sau serviciile pe care le oferi. O sesiune de întrebări și răspunsuri te poate ajuta să câştigi încrederea audienţei care încă este în expectativă în legătură cu produsul sau serviciile tale.

Când oamenii te pot vedea şi asculta, experienţa devine personală: afacerea ta capătă un chip, iar clienţii sunt încrezători că au o legătură adevărată cu o persoană, nu cu un brand fără trăsături distinctive. Pentru multă lume, transparenţa este criteriul esenţial în finalizarea unei tranzacţii;  dacă o companie nu doreşte să fie transparentă, clienţii se vor duce în altă parte. O simplă sesiune de întrebări și răspunsuri va putea linişti publicul şi în final va contribui la creşterea profitabilităţii afacerii tale.

Prezentarea unor filmări din culise

Spre deosebire de sesiunile de întrebări și răspunsuri,  filmările din culise se concentrează mai mult pe afaceri decât pe proprietarii acestora.

Atât clienţii existenţi cât şi cei potenţiali vor aprecia “accesul VIP”. Le poţi oferi o scurtă incursiune în felul în care decurg operaţiunile companiei, în modul în care arată spaţiile de producţie şi multe altele.

Poţi folosi această oportunitate pentru a conferi clipului video un caracter vesel şi pentru a-ţi exprima personalitatea. Cu ajutorul acestei strategii, clienţii se vor putea identifica cu afacerea ta şi  le vei câştiga încrederea, creând o legătură reală care va contribui la loialitatea faţă de brand. Loialitatea faţă de brand este una dintre cele mai eficiente metode de a atrage clienţii pe termen lung şi nu trebuie tratată superficial.

În sfârşit, prezentarea unor filmări live din culise va oferi un nivel înalt de transparenţă în legătură cu compania şi cu oamenii care lucrează acolo. Transparenţa este o cale sigură de a câştiga încrederea clienţilor şi de a-i face să revină pentru alte vânzări.

Promovarea evenimentului tău Facebook Live

Mai întâi, ar trebui să faci reclamă  evenimentului tău Facebook Live cu cel puţin o săptămână înainte. Poţi folosi Facebook Ads pentru a ajunge la audienţa pe care o ţinteşti şi pentru a creşte numărul de urmăritori, dar şi pentru a-ţi face mai vizibilă afacerea.

Este recomandat să începi să-ţi promovezi evenimentul cu cel puţin o săptămână înainte, pentru a acorda oamenilor timp să-şi facă planuri pentru participare. Dacă aştepţi până în ultima clipă, oamenii s-ar putea să nu reuşească să participe, din cauza altor planuri.

Apoi, ar trebui să ai în vedere promovarea evenimentului tău Facebook Live pe toate celelalte platforme social media, dar şi pe website-ul tău şi printr-o campanie de newslettere. Poate ai un urmăritor pe Twitter care nu te urmăreşte şi pe Facebook. Dacă află că vei susţine un eveniment Facebook Live, sunt şanse mari să participe şi astfel vei putea creşte şi numărul de urmăritori.

S-ar putea să existe şi oameni care nu ştiu că eşti prezent pe platformele de social media. Astfel, promovarea evenimentului pe website-ul tău va face cunoscut faptul că ai conturi pe paginile de social media: aceasta este încă o metodă eficientă de a atrage urmăritori.

Concluzie

Nu există nicio îndoială că Facebook reprezintă acum una dintre cele mai eficiente metode prin care îţi poţi promova afacerea. Iar Facebook Live este unul dintre instrumentele cele mai utile pentru promovare şi care ajută şi la convertirea mai multor vânzări.

Multă lume nu foloseşte în mod  regulat Facebook Live ca o metodă viabilă pentru  promovare, dar acest lucru nu înseamnă că acest instrument nu funcţionează.

Dacă poţi oferi audienţei tale informaţii valoroase, împachetate într-o experienţă plăcută, oamenii vor participa şi la evenimentele tale viitoare. Dacă ai de gând să susţii evenimente Facebook Live în mod  regulat, încearcă să îţi creezi şi să respecţi un program. La un moment dat vei avea o audienţă obişnuită şi care va creşte cu timpul.

Acum este momentul în care îţi poţi scoate în evidenţă afacerea faţă de restul concurenţei, dacă ştii cum să foloseşti în mod corect Facebook Live.

Laurențiu Barbu
Social Media Specialist
Tel. 0769.656500
laurentiu.barbu@socialmedia.ro

CEO & Founder at Internet Advertising srl