7 rezoluții în Social Media pentru 2014 - Social Media România News
Connect with us

Social Media

7 rezoluții în Social Media pentru 2014

Laurențiu Barbu

Published

on

V-ați făcut lista de rezoluții pentru noul an? Cu siguranță ați trecut pe listă organizarea finanțelor, slăbitul și călătoriile. Dar v-ați ocupat și de persoana voastră virtuală? Începutul de an este de asemenea bun pentru un makeover digital: o abordare mai disciplinată a Facebook, Twitter, Instagram și a altor platforme de socializare pe care le folosiți.

În condițiile în care peste 70% dintre românii care au acces la internet sunt activi în social media, potrivit Facebrands.ro, reorganizarea conturilor de social media ar putea avea un impact mult mai mare asupra vieții decât reorganizarea dressingului. De aceea, vă prezentăm 7 rezoluții pentru o utilizare mai bună a platformelor de socializare în noul an, recomandate de Brandon Griggs, jurnalist al CNN.

Nu posta poze cu toate mesele și gustările tale

Sigur, tartarul de ton de la un restaurant fițos arată bine. Dar, să întrerupi cina doar pentru a posta pe Instagram poze cu ceea ce mănânci este nepoliticos față de cei cu care ești la masă, ca să nu mai spunem că este neplăcut și pentru cei de lângă tine, care trebuie să suporte bliț-ul de la cameră și întrebări de tipul ”care filtru arată mai bine?”. Unele restaurante au avut chiar și cazuri de ”fotografi” care se urcau pe scaune pentru a avea un unghi cât mai bun. Nu intra în această categorie! Încearcă să îți limitezi pozele cu mâncare la lucruri speciale precum un tort de zi de naștere personalizat sau poate acel faimos burger de 1 kg pe care trebuie să îl mănânci pentru a câștiga un tricou.

Gândește înainte să postezi un tweet

Ok, această rezoluție poate părea evidentă. Dar e incredibil câți oameni, de altfel inteligenți, pot să scrie tâmpenii pe Twitter, fără să se gândească o clipă la lucrurile pe care le distribuie. În luna august a anului trecut, Dr. Phil McGraw, o personalitate în America, psiholog, autor de succes și gazda show-ului TV care îi poartă numele, a stârnit o avalanșă de păreri negative după ce a întrebat pe contul său de Twitter dacă este ok să faci sex cu o fată beată. Tweet-ul nu a avut o viață prea lungă, fiind repede șters, dar nu înainte de a stârni un vulcan de indignare în rândul internauților. Apoi, a fost și cazul mult mai celebru al lui Justine Sacco, PR executive al IAC/InterActiveCorp, una dintre cele mai mari companii de internet din America, care a scris pe Twitter, înainte de a zbura către Africa de Sud: ”În drum spre Africa. Sper să nu iau SIDA. Doar glumeam. Sunt albă!” Tweet-ul a devenit viral în timp ce avionul său era în aer, iar ea a fost concediată la scurt timp după această gafă monumentală. Înainte de a scrie un tweet, gândiți-vă că e nevoie de doar câteva secunde pentru a compune un mesaj stupid, dar efectele negative pot dura foarte mult.

Nu tăgui persoane în poze nefavorabile

Hey, prietene, te-am tăguit în această poză de la petrecere! Da, știu că ochii tăi sunt închiși, burta pare de două ori mai mare, iar la gură ai o sticlă de tequila, dar e super amuzantă, nu? Nu? Nu?! Ups. Cere permisiunea înaintea de a posta online poze în care oamenii sunt în posturi nu tocmai flatante. Este o dovadă de bun simț.

Verifică informațiile înainte de a posta

Nu, Tom Cruise nu a muri în aprilie într-un accident de mașină în Australia. Dar nu aveai cum să știi asta, după toate postările de pe Facebook și Twitter care vorbeau despre această știre. Apoi, mai sunt și acele postări de Facebook false, care oferă bilete de avion ieftine sau iPad-uri gratuite și care, de fapt, încearcă să păcălească lumea cu link-uri virusate. Social media poate răspândi informații false la fel de rapid ca și pe cele adevărate. Dacă nu vrei ca prietenii tăi să înceteze să mai aibă încredere în tine, Snopes.com este o sursă bună pentru a verifica aceste zvonuri.

Amintește-ți că mai puțin poate fi mai mult

O poză cu bebelușul tău, cu pisica ta sau cu zăpada din curte poate fi un lucru foarte frumos. Șapte astfel de poze pe oră, nu prea mai e așa frumos. Asta e valabil pentru orice rețea de socializare – prea multe postări pe zi ar putea fi enervant pentru cei care te urmăresc. Deci, reține, doar dacă nu faci live-text de la Oscaruri sau alt eveniment foarte important, nu supraîncărca newsfeed-ul prietenilor tăi. Îți vor mulțumi pentru asta.

Ia-o mai ușor cu pozele de tip ”selfie”

Da, ”selfie” este cuvântul anului 2013. Iar pozele de tip ”selfie” (cele pe care ți le faci singur) pot fi drăguțe când e o persoană care 1. Poartă un costum, 2. E cu o celebritate. 3. Stă în fața Turnului Eiffel. Preferabil să fie toate cele trei situații la un loc. Dar chiar nu vrea nimeni să te vadă în fața oglinzii din baie, când faci ”bot de rață”. Prin natura sa, social media e un mediu deja suficient de narcisist.

Fii autentic

Sunt mulți așa-ziși experți în social media care îți vor spune cum să îți construiești brandul personal. Ignoră-i! Natura networking-ului nu prea s-a schimbat – e vorba tot despre cei pe care-i cunoști, despre faptul că ții legătura cu ei și că ești dispuși să te arăți lor – și niciun număr de trucuri de marketing nu vor schimba asta. Fii autentic, fii tu însuți. Fii persoana cu care ți-ar plăcea și ție să stai de vorbă la o petrecere. Dacă folosești social media numai pentru a strânge like-uri și followers, înseamnă că faci ceva greșit și înseamnă că nu ai înțeles, de fapt, ce înseamnă social media.

CEO & Founder at Internet Advertising srl

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.