7 canale de socializare pentru business-uri - Social Media România News
Connect with us

Social Media

7 canale de socializare pentru business-uri

În urmă cu 2-3 ani, oamenii abia începuseră să folosească mai des social media, iar business-urile intrau şi ele timid pe acest teren de joacă.

Laurențiu Barbu

Published

on

[dropcap]C[/dropcap]u toţii cunoaştem termenul de social media, dar poate nu toţi ştim puterea din spatele acestui termen. În urmă cu 2-3 ani, oamenii abia începuseră să folosească mai des social media, iar business-urile intrau şi ele timid pe acest teren de joacă. Acum însă, business-urile înţeleg din ce în ce mai mult că social media este un joc cât se poate de serios, pe care, dacă nu îl stăpâneşti, îl poţi pierde într-o secundă. Dar cum ne putem folosi de social media pentru a ne creşte brand-awareness-ul şi chiar vânzările? Aveţi mai jos 7 canale de social media pe care business-uri din toată lumea le utilizează cu succes:

1. Twitter – este una dintre cele mai populare şi mai vizitate platforme de social media. Utilizarea de bază a Twitter este distribuirea unor informaţii, gânduri, mesaje publicitare etc. sub forma unui tweet, adică a unui mesaj de maxim 140 de caractere. Twitter poate fi de asemenea folosit, cu rezultate foarte bune, pentru marketing sau SEO. Dacă nu aveţi un om în firmă specialist în social media, trebuie să ştiţi că Twitter vă pune la dispoziţie un ghid de utilizare a site-ului pentru business-uri care vor să îşi facă marketing social. Pentru început, creaţi-vă un cont pe Twitter cu numele business-ului şi apoi începeţi să vă promovaţi afacerea prin tweet-uri reprezentative, dar şi atractive. Pentru a învăţa mai multe despre Twitter pentru afaceri mici, click aici şi download-aţi ghidul Twitter step-by-step.

2. Facebook – este platforma de social media numărul 1 în lume, având un miliard de membri. Deşi Facebook a fost creată iniţial cu scopul de a le oferi oamenilor un canal de socializare, cu timpul au fost adăugate multe funcţii pentru a încuraja business-urile să se promoveze prin această platformă. Facebook pune la dispoziţie multe instrumente şi servicii dedicate promovării business-urilor. Aceste instrumente includ Facebook marketing, Facebook advertising, Facebook business, Facebook studio şi Facebook studio edge.

3. Pinterest – este în prezent una dintre reţelele de socializare cu cea mai rapidă creştere. Aceasta îţi permite să distribui imagini şi infografii pe un board (tablă) virtuală. Nu trebuie decât să creaţi un cont pentru business-ul pe care îl aveţi şi să începeţi să vă creaţi un board cât mai atractiv, care să atragă cât mai mulţi oameni. Deşi Pinterest este un nume relativ nou în social media, acest site a crescut extrem de rapid în ultimii doi ani. În plus, Pinterest, ca şi alte reţele de socializare, vă pune la dispoziţie multe opţiuni pentru a vă promova conţinutul. Dacă nu cunoaşteţi foarte bine secretele Pinterest, o privire aici şi aici vă va fi de mare ajutor.

4. LinkedIn – este mai mult decât un site de socializare, este o reţea profesională, în care oamenii se conectează pe criterii profesionale. Astfel, pe LinkedIn oamenii dau informaţii despre profesia lor, se întâlnesc cu alţi oameni din aceeaşi piaţă sau din industrii conexe şi îşi găsesc joburi. Şi LinkedIn poate fi folosit pentru marketingul business-urilor, mai ales că vorbim de o expunere globală şi o atmosferă profesională, de care marile branduri şi corporaţii profită deja. Site-ul îţi permite să distribui postări şi să creezi grupuri şi pagini într-un mod similar cu alte reţele de socializare.

5. Bloguri corporate – blogul reprezintă o parte foarte importantă din social media, deşi este mult mai diferit decât folosirea unui site de social media. Dacă sunteţi scriitor sau vă place să scrieţi, să ţineţi un blog poate fi extrem de simplu, dar ca blogul să fie un instrument de marketing puternic înseamnă mult mai mult efort. Dacă aveţi un business, mai ales dacă vorbim de un business online, crearea unui blog corporate este cheia conectării cu potenţialii clienţi. Puteţi folosi blogul corporate pentru a scrie despre business, servicii şi produse, dar şi să le răspundeţi întrebărilor puse de clienţi şi să îi educaţi în subiecte referitoare la nişa pe care activaţi. Puteţi, de asemenea, să distribuiţi imagini şi clipuri video, pentru a vă promova business-ul într-un mod mai atractiv pentru consumatori.

6. Comentarii pe bloguri şi discuţii pe forum – Blogurile şi forumurile sunt de asemenea instrumente de social media foarte utile. Blogurile permit utilizatorilor să îşi spună părerea despre postările bloggerului, în secţiunea de comentarii. Într-un mod similar, puteţi lua parte la discuţii pe formuri. Luând parte la astfel de discuţii, puteţi să cunoaşteţi alţi oameni din industria în care activaţi. În plus, este şi o şansă să le spuneţi oamenilor despre afacerea pe care o aveţi şi despre serviciile sau produsele oferite, în timp ce vă poziţionaţi ca o autoritate în nişa în care sunteţi.

7. YouTube – nu este chiar un site de socializare, dar poate fi o oportunitate excelentă pentru a vă marketa business-ul. YouTube, care este folosit pentru a share-ui şi a viziona clipuri video, este cel mai popular site de video sharing din lume. Acesta permite utilizatorilor să îşi creeze un cont şi un profile link, şi să uploadeze apoi şi să share-uiască video gratis. Dacă aveţi clipuri video pe site, le puteţi uploada şi pe YouTube, iar acestea vor fi vizibile pentru milioanele de utilizatori care intră zilnic pe acest site. Este un instrument foarte bun de advertising gratuit – iar audienţa potenţială este enormă.

CEO & Founder at Internet Advertising srl